به روزترین اخبار ایران و جهان پزشکی به روزترین اخبار ایران و جهان پزشکی .

به روزترین اخبار ایران و جهان پزشکی

رژیم کتوژنیک : روش اجرا به همراه دانلود برنامه رایگان

رژیم کتوژنیک : روش اجرا به همراه دانلود برنامه رایگان

از دکتر روشن ضمیر متخصص تغذیه و رژیم درمانی رژیم آنلاین آردایت  rdiet.ir

چاشنی ها: نمک دریایی، فلفل، سالسا، گیاهان، سیر، سرکه، خردل، زیتون و ادویه جات ترشی جات. چاشنی ها: نمک، فلفل، سرکه، آب لیمو، گیاهان تازه و ادویه جات ترشی جاتمصرف استویا در رژیم کتوژنیک 1

گر تازه کار هستید و میخواهید برای اولین بار رژیم کتو را امتحان کنید پیشنهاد میکنیم قبل از هر چیز باید ها و نبایدهای رژیم کتوژنیک را بخوانید. یکی از مطالعه ها روی افراد دیابتی نشون داده که رژیم کتوژنیک حساسیت به انسولین رو افزایش می ده.

نداشتن خواب خوب و رضایت بخش در طول شب برای افراد تحت رژیم های لاغری به علت کمبود انسولین و سروتونین است. حفظ یک برنامه خواب مناسب در کنار یک نمونه رژیم کتوژنیک ، به بهبود کیفیت خوابتون کمک میکنه.

۷ دلیل استپ در رژیم کتوژنیک 2 ، کاهش وزن رخ نمی دهد یا روند کاهش وزن ثابت یا به اصلاح شده است.

بیماری قلبی: رژیم کتوژنیک می تواند فاکتورهای خطری مانند چربی بدن ، سطح کلسترول HDL ، فشار خون و قند خون را بهبود بخشد. 

بیماری قلبی: رژیم کتوژنیک می تواند عوامل خطر مانند چربی بدن، سطح کلسترول HDL، فشار خون و قند خون را بهبود بخشد. فهرست زیر کمتر از ۵۰ گرم کل کربوهیدرات در روز را در اختیار شما قرار می دهد. 

تهیه لیست خرید می تواند به شما کمک کند تصمیم بگیرید که چه غذاهایی در برنامه غذایی کتوژنیک شما قرار می گیرند.

این کاهش کربوهیدرات بدن شما را در وضعیت متابولیکی بنام کتوز قرار می دهد که وقتی این اتفاق بیفتد ، بدن شما در سوزاندن چربی ها فوق العاده کار می کند، همچنین بدن این چربی ها را به کتونهای موجود در کبد تبدیل می کند ، که می تواند انرژی مغزی را تامین کند.

رژیم کتوژنیک همچنین میتواند تعادل آب و مواد معدنی بدن شما را به هم بزند. رژیم کتوژنیک میتواند عوامل خطر مانند چربی بدن، سطح کلسترول HDL ، فشار خون و قند خون را بهبود بخشد. 

دلیل این امر احتمالا سطح پایین ترشح هورمون انسولین و در نتیجه جلوگیری از ساخت و تجمع کلسترول بد در خون است. 

با استفاده از سبزیجات سبزیجات خرد شده و کم کربوهیدرات با یک سس غلیظ پر چربی، میزان فیبر خود را افزایش دهید. 

بعلاوه، رژیمهای غذایی کتو گرسنگی را کاهش داده و احساس سیری را افزایش می دهد، که می تواند در هنگام کاهش وزن بسیار مفید باشد. 

فواید و مضررات رژیم لاغری کتو چیست؟ بیشتر بخوانید: یبوست چیست؟ در گذشته، این رژیم بیشتر برای کودکان مورد استفاده قرار میگرفت؛ اما اخیرا بزرگسالان نیز از آن استفاده میکنند.

رژیم کتوژنیک هدفمند برای ورزشکاران بسیار مناسبه اما بدنسازها بهتره از رژیم دورهای یا سیکلیکال پیروی کنن. رژیم لاغری کتوژنیک یا رژیم “کتو” یک رژیم لاغری پرطرفدار ،کارآمد و موفق در دنیا است .

سورنا محمدی سلام من وزنم ۶۸ قد ۱۶۳ و ۴۳ سال سن دارم هر چی تلاش میکنم ب وزن دلخواه برسم متاسفانه موفق نمیشم میخواستم بدونم من اگر بخوام ب صورت آزاد این عمل و انجام بدم برای من انجام میدن و مشکلی برایم ایجاد نخواهد کرد؟ 

در حالی که برخی از افراد تنها با خوردن کمتر از ۲۰ گرم کربوهیدرات در روز به کتوز مبتلا می شوند، اما برخی دیگر با مصرف کربوهیدرات بسیار بالاتر می توانند موفق باشند.

مطمئن باشید منابع غذایی سالم را انتخاب کرده و از غذاهای فرآوری شده و چربی های ناسالم خودداری کنید. رژیم کتوژنیک 75 درصد حساسیت به انسولین را بهبود می بخشد در رژیم کتوژنیک در یائسگی 3

تحقیقات نشان داده اند که اتخاذ این رژیم غذایی کم کربوهیدرات و چربی بالا باعث کاهش چربی و حتی بهبود برخی بیماری ها مانند دیابت نوع ۲ و کاهش بیماری های شناخته شده می شود.

در قسمت غذاهای غیر مجاز تصویر میوه هایی رو دیدین که اکثرا دارای کربوهیدرات بالا بودن و نمیشد تو رژیم کتو ازشون استفاده کرد.

شاید استفاده از این رژیم ارزش درمان بیماری هایی مثل دیابت و صرع را داشته باشد. علاوه بر این، 95.2٪ از گروه کتوژنیک همچنین قادر به توقف و یا کاهش داروهای دیابتی بودند، در مقایسه با 62% در گروه کربوهیدرات بالا.

یک داستان خوشمزه و عجیب به نام رژیم کتو؛ رژیم کتو یا کتوژنیک یک رژیم غذایی با کربوهیدرات بسیار کم است که بدن را به یک دستگاه چربی سوز و لاغری تبدیل میکند.

  • بیماری آلزایمر: این رژیم غذایی میتواند نشانههای بیماری آلزایمر را کاهش بدهد، و روند پیشرفت این بیماری را به تأخیر بیندازد. ۱. در رژیم لاغری کتوژنیک، مواد غذایی پروتئینی به صورت کامل جایگزین مواد غذایی حاوی کربوهیدرات نشده اند و چنانچه در ابتدای این رژیم لاغری، مواد پروتئینی به میزان زیادی مصرف شوند روند سرعت بدن برای رسیدن به مرحله کتوز (چربی سوزی)کاهش پیدا می کند.

این سطح پایین انسولین در بدن از شما در برابر برخی از انواع سرطان یا حتی آهسته شدن روند رشد سلولهای سرطانی کمک میکند.

استفاده از این مقاله به عنوان راهنمایی برای شروع رژیم کتو می تواند شما را برای موفقیت راهنمایی کرده و رژیم غذایی شما را به رژیم غذایی پرچرب و کم کربوهیدرات تبدیل کند.

روی غذاهای پرچرب و کم چرب مانند تخم مرغ، گوشت، لبنیات و سبزیجات کم کربوهیدرات و همچنین نوشیدنی های بدون قند تمرکز کنید. 1️⃣ رژیم کتوژنیک استاندارد (SKD): یک رژیم غذایی بسیار کم کربوهیدرات ، پروتئین متوسط و پرچرب است.

کتوژنیک یک رژیم چربی سوزی عالی است و شما باید برای مدت کوتاهی با مصرف زیادچربی و کاهش کربوهیدرات به بدن شک وارد کنید تا وارد فاز کتوز شده و بدن برای سوخت وساز فقط از چربی استفاده کند.

درواقع، این کاهش کربوهیدرات، بدن شما را به یک وضعیت متابولیکی به نام کتوسیس تبدیل میکند. بهتر است حداقل هفت ساعت در شبانه روز استراحت کنید و استرس خود را تحت کنترل داشته باشید.

اگر نمیدونید دقیقاً باید از کجا شروع کنید میتونید برنامه کتوژنیک Z217 زیباشیم که امتحان خودش رو در این رابطه پس داده و به عنوان یک برنامه عالی برای شروع این رژیم استفاده میشه رو انتخاب کنید و پا به دنیای سلامتی و تندرستی بگذارید.

در میان انواع و اقسام رژیمهای لاغری از رژیم لاغری دانمارکی تا رژیم لاغری براساس گروههای خونی و … اگرچه از چربی غالباً به دلیل کالری زیاد خودداری می شود، تحقیقات نشان می دهد که رژیم های غذایی کتوژنیک نسبت به جیره های کم چربی در ارتقاء کاهش وزن موثر هستند.

صدمات مغزی: یک مطالعه روی حیوانات نشان داد که رژیم غذایی می تواند باعث کاهش احتقان و بهبودی پس از آسیب مغزی شود. • آسیبهای مغزی: یک مطالعهی صورتگرفته بر روی جانوران حاکی از آن بود که رژیم کتوژنیک میتواند به کاهش آسیبهای مغزی و بهبود مغز پس از آسیبها کمک کند.

در اینجا لیستی از خوراکیهایی که باید حجم اصلی وعدههای غذایی شما را تشکیل دهند را تهیه کردهایم. به عنوان مثال، ریختن مقداری نعناع تازه و پوست لیمو درون بطری آب شما می تواند باعث هیدراتاسیون شود.

نوشیدن آب بهاندازه کافی، توصیه تازه و جدیدی نیست. آب، آب گازدار یا چای سبز سبز و قهوه را در نظر بگیرید.

خوابیدن خود را اولویت بندی بکنید: خواب ضعیف، میزان هورمون های استرس شما رو در بدن افزایش میده. رژیم کتوژنیک میتواند به شما در از دست دادن چربی اضافی و چاقی کمک کند که با دیابت نوع ۲، پیش دیابت و سندرم متابولیک ارتباط دارد.

یادتان باشد که تا آخر هفته از وزن کردن خودداری کنید. در ضمن در رژیم کتو از غذاهای سرشار از کربوهیدرات خودداری کنید. کربوهیدرات بخش بزرگی از غذاهای مصرفی ماست که شامل موادی مثل نان، برنج، انواع شیرینی، سبزیجات نشاستهای و غیره میشه.

شما در رژیم کتوژنیک با کربوهیدرات کم، به نمک بیشتری نیاز دارین. بدن شما از کتونها به عنوان منبع سوخت جایگزین استفاده می کند - ملکول های ساخته شده در کبد از چربی ها هنگامی که گلوکز محدود می شود.

کربوهیدرات ها به طور معمول به کمتر از ۵۰ گرم در روز محدود می شوند، که اکثر آنها با چربی و پروتئین متوسط جایگزین می شوند. دلایل متعددی وجود دارد که رژیم غذایی کتوژنیک در مقایسه با یک رژیم کم چربی بهتر است؛ از جمله افزایش پروتئین دریافتی که مزایایی فراوانی دارد.

تحقیقات نشان داده است که این رژیم غذایی باعث کاهش شدید تشنج به خصوص در کودکان مبتلا به صرع میشود. همچین افرادی که از سردرد مزمن رنج میبرند، بیماریهای مغز و اعصاب و نیز افراد مبتلا به آکنه و دیابت نوع ۱، با رژیم مذکور تا حدودی بهبود پیدا میکنند اما حتما لازم است که این رژیم را زیر نظر پزشک اتخاد و دنبال کنند.

گرفتن فیبر از سبزیجات این مشکل را حل میکند. شکر را می توان در نوشیدنی های متنوعی از جمله آب میوه، نوشابه، چای یخ زده و نوشیدنی های قهوه یافت.

کره و خامه در صورت لزوم از نوع گیاهی آن استفاده کنید. برخی افراد اقدام به اجرای طولانی و پشت سر هم این رژیم لاغری می کنند که در نتیجه آن دچار عوارض مختلفی می شوند.

همچنین برخی از افراد ممکن است به آنفولانزای کتویی دچار شوند که در وبسایت سبک زندگی می توانید در این باره به طور مفصل بخوانید.

از خوردن این غذا ها در رژیم کتوژنیک باید پرهیز کنید؛ چه غذاهایی؟ پروتئین ها باید حدود ۲۰٪ از نیاز انرژی را تشکیل دهند، در حالی که کربوهیدرات ها معمولاً به اندازه ۵٪ محدود می شوند.

رژیم کتوژنیک سالم باید از حدود ۷۵٪ چربی، ۲۰٪ پروتئین و فقط ۵٪ یا کمتر از ۵۰ گرم کربوهیدرات در روز تشکیل شود.

توصیه ما این هست که برای نتیجهی بهتر در روزهای آزاد از کربوهیدراتهای سالم مثل میوهها، سبزیجات نشاستهای، لبنیات و غلات کامل (به غیر از غذاهای فرآوری شده یا شیرین ) استفاده کنید.

سطوح انسولین پایین و خوردن شکر کمتر یا غذا های فراوریشده به بهبود جوش و آکنه پوست صورت کمک میکند.

مطالعات دانشمندان نشان داده است که رژیم کتوژنیک، حساسیت به انسولین را تا ۷۵٪ بهبود میبخشد. در ادامه می توانید نمونه برنامه ای کامل از یک رژیم لاغری کتوژنیک یک هفته ای را مشاهده کنید.

اما اگر شما فقط برنامه غذایی روزانتون رو طبق چیزی که براتون تنظیم شده ( مثل رژیم Z217 ) در اختیار داشته باشید و فقط از اون استفاده کنید، دیگه سختی وجود نداره.

کسی چه میداند؟ تصمیم با شما است. ۳- رژیم کتوژنیک رو تا چه زمانی میشه ادامه داد؟ افرادی که در جزو این گروه های گفته شده نیستن، میتونن به طور حساب شده این رژیم رو شروع کنن.

هر رژیمی در کنار فواید و تاثیری که در کاهش وزن دارد، ممکن است عوارضی داشته باشد و یا برای افرادی منع داشته باشد.

همانگونه که به آن اشاره شد، رژیم کتوژنیک علاوه بر تاثیرات مثبتی که در سلامت بدن دارد، همچون کاهش خطر ابتلا به انواع بیماریها، برای لاغری بسیار موثر است و به کاهش وزن کمک بسیاری میکند.

همانگونه که در ابتدا به آن اشاره شد، زمانی که بدن شروع به تولید کتون (نوعی مولکول کوچک سوختی که از چربیهای در کبد تولید میشوند) کند، به آن کتوز یا کتوزیز گفته میشود.

در ادامه لیستی برای شما آماده کرده ایم که میتوانید از آن برای انتخاب میان وعده کتوژنیک استفاده کنید. هر بار که شما چیزی بخورید انسولین خون بالا میرود؛ و در حضور انسولین چربیسوزی تقریبا به صفر میرسد.

اگر هنوز گاهگداری (حتی یکی دو بار در هفته) کربوهیدرات میخورید و تنها دلتان به کم کردن مقدار آن خوش است، باید بدانید که به نتیجه دلخواهتان نمیرسید. مدام غذای آماده میخورید؟

در رژیم کتو شما کمتر کربوهیدرات میخورید و بیشتر سراغ چربیها میروید. از آنجا که رژیم کتوژنیک کامل است، بسته به سطح فعالیت شما ممکن است فقط یک یا دو میان وعده در روز نیاز داشته باشید.

پس قبل امید بستن رژیم کتوژنیک و لاغری ناشی از آن، موضوع را با پزشکتان درمیان بگذارید. بگذارید تا مجله دلتا همه چیز را درباره رژیم کتو روشن کند.

همانطور که در بالا گفته شد، برای رسیدن به کتوز ممکن است بعضی افراد کربوهیدرات ها را حتی بیشتر کاهش دهند. رژیم لاغری کتوژنیک به برخی افراد مبتلا به دیابت نوع ۲ کمک می کند چون به بدن اجازه می دهد سطح گلوکز را در مقدار پایین اما سالم تثبیت کند.

همیشه ارزش دارد که وعده های غذایی خود را زودتر از قبل، برنامه ریزی کرده و سبد خرید خود را با مواد لازم برای چند روز غذاهای سالم پر کنید.

اما تحقیقات انجام شده بر روی افراد چاق نشان میدهد که میتوان در یک دوره زمانی مشخص حدود ۱۴ کیلوگرم وزن اضافی بدن را از دست بدهید. ۲.بهبود و بالابردن تمرکز: در این رژیم لاغری به دلیل عدم وجود جهشهای قند خون موجب تمرکز بیشتر و بهتر افراد می شود.

درسته که برنامه رژیم کتوژنیک برای لاغری می تونه در نگاه اول و با خوندن اطلاعات بیشتر در مورد اون کمی دشوار به نظر برسه، اما اگر بتونید طی یک 21 روز بهش وفادار بمونید دیگه دلتون نمیخواد از رژیم دیگه ای استفاده کنید.

این رژیم فقط درمانکننده چاقی و رسیدن به تناسب اندام نیست؛ بلکه بسیاری از بیماری ها را هم درمان میکند؛ چه بیماری هایی؟

چربی های سالم مانند روغن نارگیل، آووکادو ، روغن زیتون و کره حیوانی را برای افزایش چربی غذاها انتخاب کنید. ناهار: سالاد آروگولا با تخم مرغ های پخته، بوقلمون، آووکادو و پنیر.

شام: ماهی سفید ، تخم مرغ و اسفناج که در روغن نارگیل پخته شده است. شام: ماهی کباب شده با اسفناج رنده شده در روغن نارگیل. چربی های سالم: روغن نارگیل، روغن زیتون، روغن آووکادو، کره نارگیل و روغن کنجد.

روغن های سلامتی مثل روغن زیتون، روغن نارگیل و روغن آووکادو. ناهار: کاسه استیک با برنج گل کلم، پنیر، سبزیجات، آووکادو و سالسا.

ناهار: سالاد کباب تهیه شده با سبزیجات، تخم مرغ های پخته، آووکادو، پنیر و بوقلمون. سبزیجات غیر نشاسته ای: سبزیجات، کلم بروکلی، گوجه فرنگی، قارچ و فلفل.

ناهار: سالاد ماهی تن با کرفس و گوجه فرنگی سبزیجات. ماهی چرب: مانند ماهی قزل آلا ، ماهی قزل آلا ، ماهی تن. میوه: تمام میوه ها به جز انواع توت ها مانند توت فرنگی.

⛔ با این حال ، به خاطر داشته باشید که تحقیقات در مورد بسیاری از این زمینه ها بسیار قطعی نیست. در همین راستا افرادی که اضافه وزن دارند به سمت کارهای مختلفی اعم از ورزشهای گاها سنگین و رژیمهای متفاوتی سوق پیدا میکنند.

افراد مبتلا به آلزایمر، پارکینسون و اختلالات خواب با رعایت رژیم کتوژنیک بیش از سایر رژیمها امید به درمان دارند.

کاهش گرسنگی. گرسنگی در بسیاری از افراد به شدت کاهش پیدا میکند. محققان در یک بررسی ۶ ماهه به این نتیجه رسیدن که این رژیم سبب کاهش وزن و بهبود بیماری کبد چرب در افراد چاق می شه.

با این که این رژیم غذایی برای افراد سالم مشکی ایجاد نمیکند، اما ممکن است در برخی موارد عوارضی به دنبال داشته باشد.

حتماً موارد بسیار فرآوری شده و چربیهای ناسالم را محدود کنید. برای رسیدن و ماندن در حالت کتوز، کربوهیدراتها باید محدود شوند.

در مطلب راهنمای کامل رژیم کتوژنیک گفتیم که این رژیم، برخلاف بیشتر رژیمهای غذایی برای کاهش وزن مصرف کالری را محدود نمیکند. به طور کلی هر غذایی که دارای کربوهیدرات زیادی باشد باید در هنگام استفاده از رژیم لاغری کتوژنیک مصرفش محدود شود.

پس لازم است بدانید که زیادهروی در مصرف شیرینکنندههای مصنوعی، یکی از اشتباهات رژیم کتوژنیک است. به این دلیل است که رژیم کتو به یکی از محبوب ترین روشها در سراسر جهان برای از دست دادن وزن اضافی و بهبود سلامتی تبدیل شده است.

در صورت تمایل به ادامه این رژیم لاغری بعد از ۲ هفته وقفه مجددا می توانید از رژیم کتوژنیک استفاده کنید.

صرع: تحقیقات نشان داده اند که رژیم لاغری کتوژنیک می تواند باعث کاهش شدید حملات تشنج در کودکان مبتلا به صرع شود.

او در حال حاضر دانشگاه میرود و اصلا دچار تشنج نمیشود. اصلا در این رژیم لاغری چه باید و نباید های خوردنی وجود دارد؟ اگرچه این میان وعده های کتو می توانند بین وعده های غذایی کامل باشند، اما اگر در طول روز بیش از حد استفاده کنید، می تواند به افزایش وزن نیز کمک کند.

برخی از چاشنی ها یا سس ها: زیرا غالبا حاوی قند و چربی ناسالم می باشند. تخم مرغ: تخم مرغ غنی شده یا امگا را خریداری کنید. بیماری آلزایمر: رژیم کتو ممکن است علائم بیماری آلزایمر را کاهش داده و پیشرفت آن را کند کند.

خطر کلسترول LDL به اندازه و غلظت آن بستگی دارد که نشان داده شده که در کتوژنیک سالم هستند. بیشتر بخوانید: کلسترول خون نرمال چند است؟

برای دیدن مقالات بیشتر می توانید به سایت ترو انرژی مراجعه کنید. سبزیجات کم کربوهیدرات: بیشتر سبزیجات سبز ، گوجه فرنگی ، پیاز ، فلفل و غیره.

صبحانه: بیکن ، تخم مرغ و گوجه فرنگی. سبزیجات کم کربوهیدرات مثل سبزیجات سبز، گوجه فرنگی، پیاز، فلفل و … اگر تناسب مواد غذایی را در این رژیم غذایی رعایت نکنید، بدن نمیتواند چربی را جایگزین کربوهیدرات کند و ممکن است به سلامت بدنتان آسیب بزنید.

اما اگر رژیم غذایی خود را به درستی بچینید، مدت زمان آن کوتاه خواهد بود و در این مدت حتما از کره حیوانی استفاده گردد.

اینکه کدوم یکی از انواع رژیم کتو رو انتخاب میکنید، کاملا به هدفتون بستگی داره اما خوب رایج ترینشون، رژیم کتوژنیک استاندارد هست که برای تازهکارها گزینه ی خوبی محسوب میشه.

یکی دیگر از عوارض رژیم کتوژنیک برهم خوردن تعادل آب و مواد معدنی در بدن است. با وجود انواع مختلف از این نوع رژیم فقط رژیمهای غذایی کتوژنیک استاندارد و پروتئین بالا به طور گسترده مورد مطالعه و استقبال قرار گرفته اند.

مطالعاتی نشان داده است که افرادی که در رژیم غذایی کتوژنیک قرار دارند 2.2 برابر وزن بیشتری نسبت به افرادی که رژیم کم چربی دارند، کم کرده اند همچنین در این تحقیقات ذکر شده است که سطح کلسترول تری گلیسیرید و HDL نیز بهبود یافته است.

انواع گوشت قرمز،گوشت سفید، تخم مرغ، حبوبات و مغزها در این گروه دستهبندی میشوند و نقش مهمی در تأمین پروتئین بدن دارند. در واقع، باید از همان اصولی پیروی کنید که در رژیمهای کمکربوهیدرات دیگر مثل رژیم اتکینز وجود دارند.

آکنه: سطوح انسولین پایین و خوردن شکر کمتر یا غذاهای فرآوری شده ممکن است به بهبود آکنه کمک کند.با این حال، در نظر داشته باشید که تحقیق در بسیاری از این زمینه ها تا نتیجه واقعی بسیار فاصله دارد.

لوبیا یا حبوبات: نخود فرنگی ، لوبیا ، عدس ، نخود و غیره. چربی های ناسالم: مصرف روغن های گیاهی فرآوری شده ، مایونز و غیره را محدود کنید. یک رژیم غذایی کتوژنیک سالم باید انتخاب های غذایی کم چرب و کم کربوهیدرات را داشته باشد و موارد بسیار فرآوری شده و چربی های ناسالم را محدود کند.

رژیم لاغری کتوژنیک The Ketogenic Diet یا به طور خلاصه رژیم کتو ، یک رژیم کم کربوهیدرات و پر چرب است که فواید سلامتی زیادی را به همراه دارد.

یک برنامه وعده غذایی کتوژنیک، مانند هر رژیم غذایی سالم، باید شامل غذاهای کامل و بسیاری از سبزیجات حاوی فیبر، کم کربوهیدرات باشد.

بهعلاوه از آجیلهایی استفاده کنید که کربوهیدراتشون زیاد بالا نباشه، مثلا در حد چند تا دونه بادام زمینی، بادام، فندوق و یا گردو کفایت میکنه.

سبزیجات نشاسته ای: سیب زمینی، سیب زمینی شیرین، کدو حلوایی، ذرت، نخود فرنگی و کدو تنبل. ناهار:شیر بادام، کره بادام زمینی، پودر کاکائو و میلک شیک استویا. آجیل و دانه: آجیل ماکادامیا، بادام، گردو، دانه کدو تنبل، بادام زمینی و دانه کتان.

سبزیجات و ریشه ها: سیب زمینی ، سیب زمینی شیرین ، هویج ، جعفری و غیره. غذاهای قندی: سودا ، آبمیوه ، اسموتی ، کیک ، بستنی ، آب نبات و غیره.

اگرچه الکل باید محدود شود، اما لذت بردن از نوشیدنی کم کربوهیدرات مانند ودکا یا تکیلا که با آب سودا مخلوط می شود، مناسب است. گرچه کربوهیدرات ها باید محدود باشند، میوه های کم گلیسمی مانند انواع توت ها تا زمانی که شما یک دامنه ریز مغذی دوست داشتنی را حفظ کنید، می توانید در مقادیر محدودی از آن لذت ببرید.

در حقیقت ، بیش از 20 مقاله و تحقیق نشان می دهد که این رژیم می تواند به شما در کاهش وزن و بهبود سلامتی کمک کند.

شاید تا به حال نام این رژیم لاغری را نشنیده باشید؛ باید بدانید که کتو به عنوان یک رژیم چربیسوز پروتئین دار شناخته میشود و با استفاده از این رژیم علاوه بر لاغری و کاهش وزن، میتوانید بیماری هایی مثل دیابت را کنترل و درمان کنید.

اگر میخواهید لیست مواد غذایی مجاز در رژیم کتوژنیک را داشته باشید، اینجا کلیک کنید. باز هم میخواهید با این رژیم لاغر شوید؟ آرامش معده: این رژیم میتواند به تسکین معده، کاهش تولید گاز و کاهش درد و گرفتگی شکم کمک کند.

عبارت کتو در نام رژیم لاغری کتوژنیک به این دلیل است که این برنامه غذایی با فرآیندی به نام کتوزیس، باعث تولید منبع سوخت جایگزین قند در بدن میشود، که کتون نام دارد.

هنگامی که این اتفاق میافتد، بدن شما با نیروی فوق العاده ای برای چربی سوزی و تولید انرژی کار میکند؛ همچنین در کبد، چربی به کتون تبدیل میشود که در نتیجه میتواند انرژی را برای مغز فراهم کند.

رژیم کتوژنیک می تواند به شما در از دست دادن چربی اضافی که با دیابت نوع 2 ، پیش دیابت و سندرم متابولیک مرتبط است ، کمک کند. زمانی که بدن شما از ذخیره گلیکوژن خلاص میشه، دنبال شکل های دیگه ی سوخت میگرده تا از طریق کتوز و سوزاندن چربی های انبار شده، انرژی لازمش رو (در رژیم کتوژنیک) به دست بیاره.

پس طبیعی است که بشقاب غذای شما نسبت به قبل کالری بیشتری داشته باشد. پس از گذشت دو تا سه ماه میتوانید دوباره مثل قبل کربوهیدرات بخورید.

پس اگر در این رژیم حواستان به میزان کالری دریافتی نباشد، طبیعی است که وزن کم نکنید. اگر مشکل طول کشید، مایعات و نمک مصرف کنید.

 

سعی کنید اطلاعات بیشتری در مورد برنامه رژیم کتوژنیک برای لاغری بدست بیارید تا مشکل خاصی براتون به وجود نیاد.

 

رژیم کتوژنیک با پروتئین بالا ؛ این رژیم مشابه استاندارد کتوژنیک است اما پروتئین بیشتری دارد. اما رژیم کتوژنیک پایدار بوده و به شما احساس خوبی خواهد داد.

 

بعد از 2-3 ماه ، شما می توانید کربوهیدرات را در موارد خاص بخورید. محبوبیت رژیم کتوژنیک باعث شده است تا بتوانید طیف گسترده ای از ایده های جالب و سالم وعده غذایی کتو را بصورت آنلاین پیدا کنید.

Rdiet.ir


برچسب: ،
امتیاز:
 
بازدید:

+ نوشته شده: ۱۳ تیر ۱۴۰۰ساعت: ۱۲:۴۱:۵۶ توسط:سانیا موضوع: رژیم غذایی نظرات (0)